História módy

Kostým. Finále.

Dnes končím túto dlĺĺhokánsku tému. Na začiatku som vôbec netušila, kam ma zavedie. Nakoniec bolo z toho veľa zaujímavých štýlov, odevných filzofií, krásnych strihov a priam tony inšpirácie. Dúfam, že ste si so mnou radostne trocha rozšírili obzory♥♥

Tu ponúkam už len čerešničky na torte – nová generácia návrhárov po roku 2000. Mám tam pár obľúbencov a pár nových tvárií. Poďme na to!

Victoria Beckham

Viktorka možno stále nie je návrhárka „návrhárka“, a je na ňu veľa rozpoluplných názorov, ale ja oceňujem jej minimalistický štýl, to ako dokonale dokáže vlastné modely prezentovať a v rámci tejto témy – ako pracuje s kostýmom. Jej kostým je štýlový a moderný, ale nezašiel vo svojej modernosti tak ďaleko, aby bol už nepochopený, prípadne nenositeľný. Je to presne vyvážená dávka drzosti a elegancie, a za to ju mám veľmi rada.

Prináša aj klasickú dvojku sukňa/nohavice+sako, ale častejšie pracuje s jej obmenami. Namiesto klasického saka plášť alebo vesta, namiesto sukne šaty a k tomu plášť bez rukávov. Nemá najmenší problém do kostýmu zakomponovať trendy ako cullotes, či voľné nohavice z padavej látky na mašľu.

Najnovšia kolekcia sú tie androgýnne modelky s pánskymi sakami a šifónovými sukňami. Hm…

Dolce and Gabbana

Z úplne iného, horúceho, sicílskeho súdka. Ich posledné kolekcie sú dramatické, tragické a veselé zároveň. Uf. Zdá sa mi, že ponímajú kostým tak ako návrhári pred 80 rokmi. Ako najhlavnejší a najsamozremejší odev v ženskom šatníku, ako oblečenie prvej voľby. Keď vidím ich modelky v kostýmoch, ani si neviem predstaviť, prečo vlastne, do pekla, by ženy mali chodiť v niečom inom.

Phoebe Philo pre Celine

Phoebe Philo je britská módna návrhárka, ktorá má za sebou skúsenosti napríklad u Stelly McCartney. V roku 2008 jej takmer zabudnutá francúzska značka Celine ponúkla post kreatívneho diraktora a tu je niekoľko ukážok jej kostýmov:

Pri jej divokejších výtvoroch (mám sklon vyberať tie učesanejšie, ktoré sa páčia mne) pracuje s maskulínnou silnou siluetou saka, jej modely sú často oversized a tenučké modelky v nich doslova plávajú. Napriek tomu sa mi páči práca s materiálom – to ako využíva jeho vlastnosti na to, aby látka splývala a vytvárala dojem nonšalantnosti.

Roksanda Ilinčič

je pôvodom Srbka, pôsobiaca v Londýne. Jej meno sa nespája so žiadnou silnou značkou, ale tvrdohlavo si kliesni vlastný chodníček. Modely sú typické odvážnym používaním farieb, najmä colorblockingom (a vie ho vystavať naozaj okúzlujúco) a výraznými neokukanými tvarmi. Páči sa mi to, ako vtipne dokáže tisíc krát použitý strih obzvláštniť netradičným prvkom tak, že to pôsobí moderne, sviežo, vtipne. Popritom zachováva ženskosť a človek v žiadnom prípade nie je na smiech. Značka Roksanda si razí cestu a nejedna populárna dáma ju využíva aj na veľmi oficiálne príležitosti. Viď Kate.

a na záver…

Chanel!

Čím vhodnejším zakončiť túto tému ako ukážkou x-tej reinkarnácie chanelovského kostýmčeka? Hoci bolo veľa štýlov pred ním aj po ňom, stále žije. V pozmenenej, ale rýchlo rozpoznateľnej podobe.

Myslím, že to bolo dôstojné rozlúčenie s touto témou!:)

Užite si krásne obrázky. Ja idem skontrolovať do skrine, či tam náhodou nepribudlo niečo, čo by sa aspoň vzdialene podobalo týmto zázrakom. Dám vedieť:)

Papa

Miša

Mohlo by sa vám tiež páčiť...

1 komentár

  1. […] Ako sa kostýmu darilo v silných 8Otych nájdete TU a dnešné modernú kostýmovú inšpiráciu TU. […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.